wtorek, 1 października 2013

Dyniowa zupa. Z dodatkiem świeżego imbiru


Sezon na dynie trwa. A u nas tradycyjnie - zupa dyniowa. Znów z wykorzystaniem ekologicznych warzyw (mój Pan Rolnik przywiózł mi ostatnio również dynie hokkaido). Tym razem nie zmiksowana na krem, a z kawałeczkami. Dynia i tak się rozpada nadając kremową konsystencję tej zupie. Bardzo lubię... Mniam!

Składniki (na 5-6 porcji):
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 małe marchewki, obrane i pokrojone w kostkę (lub półplasterki)
  • 1 pietruszka, obrana i pokrojona w kostkę (lub półplasterki)
  • 1 mała dynia hokkaido, miąższ pokrojony w kostkę
  • mały kawałej imbiru, drobno posiekany
  • oliwa lub masło sklarowane
  • ok. 2l wrzątku
  • przyprawy: sól morska, pieprz cayenne, lubczyk
  • zielona pietruszka i olej lniany do podania
Cebulę zeszkliłam na oliwie, dodałam pozostałe warzywa i dusiłam pod przykryciem ok. 8 minut (w tym czasie zagotowałam wodę). Następnie zalałam wrzątkiem warzywa, dodałam przyprawy i gotowałam 15-20 minut, aż warzywa były miękkie.

Gotową zupę przelałam do miseczek. Po lekkim ostudzeniu dodałam do niej olej lniany i pietruszkę. Czasem dodaję prażone pestki dyni (tym razem akurat nie było ich pod ręką).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...