piątek, 18 października 2013

Kotlety z kaszy jaglanej i migdałów


Dziś nieco tradycyjny posiłek - kotlet z ziemniakami i surówką. Kotlety powstały jako wspomnienie z wakacji (i w celu wykorzystania pozostałości po przygotowanym mleku migdałowym) - będąc w Wiśle w Ośrodku Orion jedliśmy podobne, inaczej doprawione, ale podstawowe składniki (kasza i migdały) były takie same. Kotlety wyszły bardzo smaczne. 

Składniki (na 12-14 szt.):
  • 1 szkl migdałów, zmielonych (użyłam pozostałości po przygotowanym rano mleku migdałowym, zrobionym według tego przepisu)
  • 3/4 szkl kaszy jaglanej, ugotowanej w 2 szkl lekko osolonej wody
  • 1/2 pęczka zielonej cebulki
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 1/2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego
  • szczypta pieprzu cayenne (lub innego)
  • bułka tarta lub mąka razowa do obtoczenia
  • olej do smażenia (użyłam z pestek winogron)
W misce wymieszałam ugotowaną kaszę jaglaną oraz migdały. Dodałam do nich przyprawy i cebulkę - porządnie wymieszałam, odstawiłam by masa nieco ostygła.

Następnie formowałam nie za duże kotlety, obtaczałam je w razowej mące orkiszowej (nie miałam akurat bułki tartej) i smażyłam na złoty kolor na rozgrzanym oleju z pestek winogron.

Podałam z pure ziemniaczanym i surówką-prasowanką z kapusty białej i marchewki (doprawionej olejem rzepakowym, solą i pieprzem).

3 komentarze:

  1. Dobre, ale nie pasują do ziemniaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu. Według mojej starszej córeczki wszystko pasuje do ziemniaków ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...