środa, 23 października 2013

Jesienne lody. Jabłkowo-orzechowe, z przyprawami.


Niedawno znalazłam w internecie przepis na sorbety jabłkowe z przyprawami (tutaj). Ponieważ ostatnio mamy bardzo upalne jesienne dni, postanowiłam zrobić nam podobny deser. Nie mam maszynki do lodów, ale już wcześniej robiłam wegańskie lody na bazie mrożonych bananów bez jej użycia, np. truskawkowe czy też orzechowe. Dzisiejsze lody mają delikatny posmak duszonych jabłek i jesiennych przypraw. Dzięki zmielonym orzechom włoskim ich konsystencja nie jest zbyt płynna. Nie dodałam żadnej dodatkowej substancji słodzącej. Wyszły baaaardzo smaczne!

Składniki (na 4 porcje):
  • 2 szkl zamrożonych bananów
  • 2 duże jabłka, obrane i pokrojone w kostkę
  • 1 szkl orzechów włoskich, najlepiej świeżo łuskanych
  • po 1/2 łyżeczki cynamonu i imbiru, szczypta anyżu i mielonych goździków oraz soli
  • 1 łyżka oleju kokosowego (lub masła sklarowanego albo zwykłego)
Jabłka udusiłam na oleju kokosowym z dodatkiem przypraw. Ostudziłam, a następnie schłodziłam w lodówce.

Orzechy uprażyłam na suchej patelni, ostudziłam, po czym zmieliłam (nie na gładko - lubimy mieć w lodach małe kawałeczki orzechów).

Banany wyjęłam z zamrażarki. Odstawiłam na 10 minut, po czym zmiksowałam blenderem ręcznym na (prawie) gładką masę. Dodałam schłodzone jabłka i ponownie zmiksowałam blenderem. Następnie wmieszałam do masy zmielone orzechy.

Lody przełożyłam do pucharków i od razu podawałam.

3 komentarze:

  1. Mniami, pyszne jesienne lody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a dlaczego ja nie próbowałam...? dmaww

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo akurat nie było Cię w pobliżu ;) Może następnym razem się załapiesz...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...