czwartek, 13 marca 2014

Babeczki cynamonowe z orzechami włoskimi

Sposób na prosty i szybki deser? Mufinki! Robi się je bardzo szybko (wystarczy wymieszać łyżką wszystkie składniki) i chyba nigdy się nie zdarza, by nie wyszły. Poza tym zawsze w ich wykonaniu mogą pomóc nam dzieci... Moja młodsza pociecha zawsze jest chętna do wyłożenia blachy "papierkami". Obie rwą się do mieszania i wylizywania miski :)

Składniki (na 12 babeczek):
  • 2 szkl mąki razowej orkiszowej (użyłam typu 2000)
  • 1/2 szkl połamanych orzechów włoskich
  • szczypta soli morskiej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • szczypta anyżku
  • 3 łyżki nierafinowanego cukru (użyłam trzcinowego)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1 szkl soku jabłkowego
  • 1/3 szkl oleju z pestek winogron
  • do posypania: 1 łyżeczka cukru + 2 łyżeczki cynamonu
Składniki suche wymieszałam w misce. W drugim pojemniku wymieszałam wszystkie płynne składniki, a następnie przelałam je do suchych; wymieszałam.

Ciasto przełożyłam do foremki wyłożonej papilotkami. Posypałam mieszanką cukru i cynamonu.

Piekłam 17 minut w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu z piekarnika studziłam na kratce.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. I takie też były :) Szybko zniknęły w małych brzuszkach (i nie tylko w małych ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...