czwartek, 30 października 2014

Trufle orzechowo-jaglano-daktylowe. Białe i czarne

Kolejna możliwość ukrycia kaszy jaglanej (skutecznie!). Nikt się nie połapał, że w tych pięknych trufelkach kryją się takie cuda ;) Na życzenie moich córeczek część masy została "ukulana" bez dodatku kakao i karobu. Ja wolę trufle w wersji czekoladowej, dlatego dodałam do nich jeszcze łamane ziarno kakao - czekoladę w najczystszej postaci. Jeśli jej nie masz, nie przejmuj się; trufle i tak wyjdą przepyszne!

Składniki (na ok 30 małych trufli):
  • 3/4 szkl uprażonych orzechów włoskich
  • 3/4 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki posiekanych daktyli
  • szczypta soli morskiej
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżka karobu
  • 1 łyżka kakao ekologicznego (używam raw)
  • 5-6 ziaren kakao, połamanych (opcjonalnie)
Orzechy, kaszę i daktyle wrzuciłam do malaksera i zmieliłam. Po chwili dodałam sól, olej kokosowy i wiórki. Jeszcze raz zmieliłam by składniki się połączyły. Z połowy masy zrobiłam kulki, których część obtoczyłam w wiórkach kokosowych. Do pozostałej masy dodałam karob i kakao; ponownie włączyłam malakser by składniki dobrze się połączyły. Wsypałam pokruszone ziarna kakao, wymieszałam łyżką i ponownie "kulałam" trufle, których część obtoczyłam z kolei w surowym kakao.

4 komentarze:

  1. te czarne pazury u dziecka obrzydzają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarne, bo paluchy były co chwilę w kakao i karobie. Dzieci tak mają, że gdy pomagają, to się brudzą... ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...