środa, 12 marca 2014

Tarta buraczana (wersja II). Z dodatkiem sera feta

Poprzednia wersja buraczanej tarty była dla mnie nieco za słodka. Tym razem postanowiłam dodać do niej sera feta, dodatkowo posypałam ją po upieczeniu drobno startym owczym serem. Wyszła bardzo smaczna. Ser feta przełamuje słodycz pieczonych buraków. Efekt jest na prawdę zadowalający :)

Składniki na ciasto:
  • 1.5 szkl mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 2000)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3-4 łyżki oliwy
  • ciepła woda
Składniki na farsz:
  • ok. 500g buraków, upieczonych i startych na grubych oczkach
  • 100g sera feta, zgniecionego widelcem
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki chrzanu tartego (użyłam ze słoiczka)
  • świeżo starty ser owczy
Zaczęłam jak zwykle przy tartach od przygotowania ciasta - wymieszałam mąkę z solą, dodałam oliwę, a następnie taką ilość wody by zagnieść elastyczne ciasto. Rozwałkowałam je i umieściłam w foremce do tarty. Ponakłuwałam widelcem, a następnie podpiekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Podczas gdy spód się podpiekał przygotowałam farsz. Buraki wymieszałam z chrzanem i serem feta, następnie wmieszałam do nich jajka. Farsz przełożyłam na podpieczony spód i umieściłam ponownie w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, tym razem na 25 minut.

Po wyjęciu tarty z piekarnika posypałam ją dodatkowo startym serem owczym.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...