poniedziałek, 3 marca 2014

Biała zupa z pieczonych warzyw

Szybka do zrobienia zupa. Nie trzeba jej pilnować - warzywa dzielimy na mniejsze części i wrzucamy na 25-30 minut do piekarnika by się upiekły, a następnie miksujemy z bulionem warzywnym. Można użyć (tak jak ja zwykle robię) bulionu z kostki ekologicznej, jeśli nie mamy akurat ugotowanego domowego. Gdy używamy ekologicznych warzyw - wystarczy je wyszorować, nie trzeba obierać.

Składniki:
  • 1 duży seler, podzielony na mniejsze części
  • 2-3 pietruszki, przekrojone na połówki
  • 2 cebule, podzielone na ćwiartki
  • główka czosnku, przekrojona na pół (w całości)
  • 1/2 kalafiora, podzielonego na różyczki
  • ok. 2 l bulionu warzywnego (można użyć np. takiego rosołu wegetariańskiego lub użyć kostki ekologicznej)
  • 1-2 łyżki oleju lub masła sklarowanego (w zależności czy zupa ma być wegańska, czy nie)
  • grzanki z chleba do podania
Wszystkie warzywa wyłożyłam na blachę pokrytą papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 25-30 minut.

W garnku zagotowałam wodę, dodałam do niej ekologiczną kostkę wegetariańską i masło sklarowane.

Warzywa zmiksowałam blenderem wraz z bulionem. Podałam z grzankami z domowego razowego chleba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...