poniedziałek, 10 marca 2014

Kotlety z czerwonej fasoli z sosem pieczarkowo-koperkowym


Kotlety, które bardzo zasmakowały mojej starszej córeczce. Do fasoli dodałam ugotowaną kaszę jaglaną, która została nam z poprzedniego dnia. W połączeniu z sosem pieczarkowo-koperkowym i sałatką wyszło bardzo smaczne danie :) Kotlety smażyłam na maśle sklarowanym, ale jeśli jesteś weganinem możesz użyć tłuszczu roślinnego.

Składniki (na ok. 11-12 kotletów):
  • ok. 3 szkl ugotowanej czerwonej fasoli kidney
  • ok. 1 szkl ugotowanej kaszy gryczanej (niekoniecznie)
  • 1 mała czerwona cebula, drobno posiekana
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy
  • bułka tarta do obtoczenia (użyłam mieszanki bułki tartej i mielonego siemienia lnianego)
Składniki na sos:
  • ok. 350g pieczarek, obranych i pokrojonych w plastry
  • pęczek koperku, posiekany
  • 2-3 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 3/4-1 szkl wody
  • 1 ząbek czosnku, zmiażdżony
  • przyprawy: sól ziołowa, pieprz ziołowy
Ugotowaną fasolę zmiażdżyłam tłuczkiem do ziemniaków (niezbyt dokładnie), dodałam do niej kaszę gryczaną oraz drobno posiekaną czerwoną cebulę. Doprawiłam solą i pieprzem. Z masy formowałam kotlety, które obtoczyłam w bułce tartej. Przed smażeniem schłodziłam je w lodówce przez ok. 2-3 godziny. Smażyłam na patelni z dodatkiem odrobiny masła sklarowanego.

Pieczarki udusiłam na łyżce sklarowanego masła, następnie dodałam wodę i przyprawy. Zagotowałam. Skrobię kukurydzianą rozmieszałam z odrobiną wody, dodałam do pieczarek. Ponownie zagotowałam i odstawiłam z palnika. Dodałam koperek oraz czosnek.

Kotleciki podałam polane sosem pieczarkowo-koperkowym z dodatkiem sałatki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...