niedziela, 25 sierpnia 2013

Pyszne śniadanie! Kasza jaglana z prażonymi jabłkami


Bardzo smaczne i "samorobiące się" danie - kaszy jaglanej nie trzeba pilnować, można poświęcić czas na zabawy z dziećmi :) Do przygotowania jabłek użyłam łyżki masła, bo takie mi bardzo smakują, ale by powstało danie wegańskie wystarczy z tej łyżki masła zrezygnować. Albo użyć świeżych owoców na wierzch i problem masła zniknie ;) Następnym razem tak właśnie zrobimy, ale dziś nie miałam pod ręką innych owoców niż jabłka. W każdym razie polecamy!

Składniki (4 dość małe porcje):
  • 1/2 szkl kaszy jaglanej
  • 1,5 szkl mleka sojowego (lub innego roślinnego)
  • szczypta soli morskiej, cynamonu i imbiru suszonego
  • kilka orzechów włoskich, połamanych na mniejsze kawałki
  • 2-3 jabłka, obrane i pokrojone  w kostkę
  • 1 łyżka masła (lub oleju kokosowego - by danie było wegańskie)
  • syrop z agawy
  • kokos, żurawina do podania
W mleku sojowym ugotowałam kaszę jaglaną z dodatkiem przypraw i orzechów. Jabłka udusiłam na maśle. Do miseczek przełożyłam kaszę, na nią wyłożyłam jabłka i posypałam wiórkami kokosowymi oraz polałam syropem z agawy. Niektórzy z nas lubią suszoną żurawinę, więc też ją dostali :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam jaglankę, w wersji śniadaniowej szczególnie :) jabłuszka to pyszny dodatek do niej!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy jeszcze nie jadłam jaglanki, chyba zacznę od tej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, na pewno nie pożałujesz! :) My jaglankę jemy dość często i co chwilę muszę wymyślać nowe wersje, żeby się dzieciom nie znudziło ;)

      Usuń
    2. Wyobraź sobie, że ja również nie miałam okazji :) Z tym większą chęcią spróbuję ;)

      Usuń
  3. takie słodkie jaglanki to lubię! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...