niedziela, 4 sierpnia 2013

Wakacyjne smaki. Kotleciki soczewicowo-selerowe

 

Kotleciki wymyślone na poczekaniu z dostępnych składników. Ponieważ jesteśmy na wakacjach z mięsożercami, którzy lubią tradycyjne posiłki (czytaj: kotlet + ziemniaki + surówka/sałatka) podane w tradycyjny sposób, żeby nie przepracować się w kuchni. Dla wszystkich ziemniaki i sałatka. Do tego dla nas kotlety wege, dla nich mięsne. Nasze kotleciki wyszły całkiem smaczne. Młodsza córeczka pożarła aż 2 i pół! :) Polecamy!

Składniki (na ok. 18 kotlecików):
  • 1szkl zielonej soczewicy, namoczonej przez noc w 2 szkl wody
  • 4-5 łyżek płatków owsianych (używam nie błyskawicznych)
  • 1/2 pęczka naci selera (młodego, razem z listkami), posiekanego drobno
  • 1/2 małej cebuli, drobno posiekanej
  • 1 jajko
  • 3-4 łyżki mąki pszennej razowej (użyłam typu 2000)
  • 2 duże ząbki czosnku, zmiażdżone
  • sól morska, pieprz
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej do smażenia
Soczewicę ugotowałam, dodałam do jeszcze gorącej płatki owsiane. Odstawiłam na chwilę, by masa ostygła. Następnie dodałam pozostałe składniki, dokładnie wymieszałam i formowałam kotleciki, które obtaczałam w bułce tartej. Smażyłam na odrobinie oleju aż się zezłociły.

Kotleciki jedliśmy z dodatkiem sałatki (sałata lodowa + pomidory + kukurydza + cytrynowo-miodowy vinegrette) i ziemniaków. Pasowałby do nich jakiś sos, np. pomidorowy, albo jeszcze lepiej chrzanowy, ale jesteśmy na wakacjach i leniuchujemy ;) W kuchni też, więc sosu nie było. Ponieważ Mężowi bardzo czegoś brakowało dodał sobie musztardę i też było smacznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...