sobota, 31 sierpnia 2013

Orkiszowe ciasto z owocami. Moje pierwsze bezjajeczne ;)


Naczytałam się ostatnio trochę na temat wegańskich ciast i chciałam spróbować w końcu takie zrobić. Oprócz pieczonych batoników (takich jak te) nie robiłam jeszcze wegańskich wypieków. To mój debiut ;) Tym razem okazało się, że nie mam w domu ani grama jajka, a chcieliśmy zjeść ciasto, więc... trzeba było improwizować. W ten sposób powstało to ciasto. Oczywiście musiało być czekoladowe. Wprawdzie użyłam do niego miodu, ale by było całkowice wegańskie można go zamienić, np. na syrop z agawy. Wyszło przepyszne! I bardzo szybko zniknęło...

Składniki (moja blacha ma format 33x23cm):
  • 2 łyżki siemienia lnianego, zmielonego
  • 6 łyżek gorącej wody
  • 1 szkl mleka sojowego (lub innego roślinnego)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki syropu z agawy /miodu (lub innej substancji słodzącej)
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki karobu
  • 7 kopiastych łyżek mąki razowej (użyłam orkiszowej)
  • 1/3 szkl oleju z pestek winogron
  • 3/4 szkl malin
  • 3/4 szkl jagód
Zmielone siemię lniane wymieszałam z wodą, odstawiłam. Mleko wymieszałam z cytryną, olejem, miodem i namoczonym siemieniem lnianym. Następnie dodałam karob, mąkę i proszek do pieczenia. Ciasto wylałam do wysmarowanej blaszki, na górze ułożyłam owoce.

Piekłam 30 minut w temp. 180 stopni. Po ostudzeniu posypałam cukrem pudrem (zmieliłam brązowy cukier nierafinowany) i pokroiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...