piątek, 16 sierpnia 2013

Spękane babeczki borówkowo-waniliowe


Miały być jagodowe, ale nie dostałam jagód. Jako zamiennik użyłam borówek. Wiem, że to nie to samo, ale niestety, nie miałam wyboru... Nie wiem czy dodanie wanilii było konieczne, w zasadzie nie jest wyczuwalna (bardzo o nią prosiła solenizantka). Następnego dnia zrobiłam je ponownie - tym razem bez wanilii, ale za to z dodatkiem wiórek kokosowych (dałam 2 łyżki); zmodyfikowałam też mąkę, tzn. użyłam pół na pół jęczmiennej i pszennej razowej. Babeczki z samej mąki jęczmiennej są bardziej gliniaste. Obie wersje były pyszne i szybko zniknęły ze stołu!

Składniki (na 12 szt.):
  • 2,5 szkl mąki jęczmiennej/owsianej razowej (może być inna razowa, ale nie będą wtedy takie jasne)
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szkl borówek amerykańskich /jagód
  • 1 laska wanilii, wyskrobane ziarenka
  • 1 jajko
  • 1 szkl mleka roślinnego (użyłam sojowego)
  • 1/3 szkl oleju z pestek winogron
Mieszam wszystkie suche składniki. W osobnej misce mieszam wszystkie płynne (wraz z ziarenkami wanilii), a następnie przelewam je do suchych. Mieszam, aż składniki się połączą.

Ciasto przekładam do foremki z papilotkami. Piekę w temp. 180 stopni przez 20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...