środa, 7 sierpnia 2013

Wakacyjne gotowanie. Ryż z warzywami w sosie soczewicowym


Kolejna wakacyjna potrawa. Tym razem przygotowałam dla nas ryż z dodatkiem warzyw w sosie soczewicowym. Bardzo nam smakowało :)

Składniki (na 8-10 porcji):
  • 500g brązowego ryżu, namocznego przynajmniej na 3-4 godziny i ugotowanego
  • ok. 200g czerwonej soczewicy, ugotowanej w podwójnej ilości wody
  • 3 duże cebule, posiekane
  • 3 duże marchewki, posiekane
  • 2 czerwone papryki, pokrojone w dużą kostkę
  • 2 duże cukinie, pokrojone w kostkę
  • 2 duże ząbki czosnku, drobno posiekane (lub zmiażdżone)
  • 2-3 kawałki selera naciowego, drobno posiekanego
  • 3-4 łyżki oliwy
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka (takie akurat przyprawy miałam pod ręką ;))
  • prażone pestki dyni do posypania
Do dużego garnka wlałam oliwę i wrzuciłam marchewki, chwilę je podsmażyłam (mniej więcej tyle czasu ile potrzebowałam na obranie i posiekanie cebuli), dodałam cebulę i trochę soli, po kilku minutach dodałam paprykę, a następnie cukinię i seler naciowy. Dusiłam warzywa tak długo, by nie stały się zbyt miękkie i nie rozpadły się, ale by były łatwe do pogryzienia dla małych ząbków. Następnie dodałam czosnek i ugotowaną soczewicę. Zagotowałam i odstawiłam z gazu. Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

Do talerzy /miseczek włożyłam ryż, na nim ułożyłam warzywa z sosem i posypałam pestkami dyni.
Pyszne danie! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...