sobota, 17 sierpnia 2013

Obiad w 20 minut. Spagetti + sałatka


Wszyscy głodni. Dzieci wrzeszczą. Szybko! Trzeba coś zjeść! Co by tu zrobić? Makaron! Zawsze mamy w domu jakiś makaron... Czego by tu jeszcze użyć? Mam trochę masła ziołowego, wcześniej przygotowany sos do sałatek - zaraz coś wymyślę :)

Składniki na makaron:
  • spagetti razowe (ja gotuję ok. 2/3 opakowania 500g dla naszej rodzinki; zwykle jest go trochę za dużo i potem trzeba go utylizować ;)
  • ok. 1/2 kostki masła czosnkowo-ziołowego (masło + duży ząbek czosnku + po 2 łyżki drobno siekanej pietruszki, szczypiorku i koperku)
  • świeżo starty parmezan
Składniki na sałatkę:
  • mała główka sałaty lodowej, posiekana
  • 1 puszka czerwonej fasolki, odsączonej i dobrze wypłukanej
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
  • 1/2 cebuli, pokrojonej w pióra i spażonej (użyłam wrzątku z gotowania makaronu)
  • sos vinegrette miodowy (1 łyżeczka miodu, najlepiej płynnego + sok z 1 cytryny + oliwa w ilości takiej samej jak sok cytrynowy + 1/3 łyżeczka musztardy dijon + szczypta soli morskiej i pieprzu ziołowego)
Do osolonego wrzątku wrzuciłam makaron. W trakcie gdy się gotował przygotowałam sałatkę - posiekałam sałatę i paprykę oraz odsączyłam i wypłukałam fasolkę. Warzywa wrzuciłam do miski, polałam sosem i wymieszałam.

Makaron odcedziłam i przelałam zimną wodą. W garnku, w którym gotowałam makaron rozpuściłam masło ziołowo-czosnkowe, po czym dodałam do niego makaron. Wymieszałam i chwilę podgrzałam. Przełożyłam na talerze i posypałam świeżo startym parmezanem.

Makaron podałam z sałatką.

Ufff! Udało się! Napełniliśmy puste brzuszki... Na chwilę zapanował spokój ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...