środa, 22 października 2014

Focaccia z grillowanymi pieczarkami i cebulą

Kolejne włoskie klimaty - focaccia razowa (z mąki orkiszowej). Tym razem w formie do tarty :) Do focaccii użyłam pieczarek i cebuli - prosto i smacznie! Do tego kilka kropli ziołowej oliwy... Pycha!

Składniki na ciasto (forma o średnicy 23cm):
  • 3 szkl mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 2000)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 15-20 dag świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru nierafinowanego
  • 2-3 łyżki oliwy
  • woda
Ponadto:
  • ok. 300g pieczarek, pokrojonych w ćwiartki
  • 1 cebula, pokrojona na 8 części
  • sól morska gruboziarnista
  • oliwa ziołowa (do oliwy dodałam zioła prowansalskie, czosnek niedźwiedzi oraz suszoną cebulę i czubrycę)
Jak zwykle w przypadku pracy z ciastem drożdżowym zaczęłam od przygotowania zaczynu drożdżowego - w szklance wymieszałam drożdże z cukrem i rozpuściłam je w odrobinie wody; dodałam mąkę (3-4 łyżeczki), wymieszałam i odstawiłam by drożdże ruszyły.

Mąkę wymieszałam z solą, dodałam wyrośnięte drożdże oraz oliwę i wodę. Zagniotłam dość luźne ciasto. Odstawiłam je do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.

Pieczarki wrzuciłam na patelnię grillową. Po usmażeniu odstawiłam. Na tej samej patelni podsmażyłam cebulę. Odłożyłam do ostudzenia.

Ciasto ponownie zagniotłam i przełożyłam do wysmarowanej formy do tarty. Na górze umieściłam usmażone pieczarki i cebulę, posypałam grubą solą morską. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok. 25 minut.

Podawałam z ziołową oliwą i sałatką z pomidorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...