piątek, 24 października 2014

Jesienne super babeczki. Prawie bez mąki ;)


Jaglana ofensywa trwa ;) Tym razem w słodkiej wersji. Od jakiegoś czasu staram się ukryć proso (i kilka innych cennych dla zdrowia składników) przed oczami moich dzieci, zwłaszcza najstarszej córeczki. Babeczki bardzo nam wszystkim smakowały!

Składniki (na 12 babeczek):
  • 1 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • ok. 1 szkl miąższu dyni hokkaido, upieczonej (mniej więcej 1/4 dyni)
  • 2 jajka, najlepiej z chowu ekologicznego
  • 1/3 szkl mleka roślinnego
  • 1 kopiasta łyżka nierafinowanego cukru (użyłam muscovado) / syropu klonowego /miodu
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki rodzynków (można zastąpić żurawiną)
  • 2 łyżki wyłuskanych orzechów włoskich, połamanych na mniejsze kawałki
  • 25g czekolady gorzkiej, posiekanej drobno
  • 2-3 kopiaste łyżki mąki orkiszowej razowej
  • szczypta soli morskiej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów)
Kaszę jaglaną i dynię wrzuciłam do malaksera, zmieliłam, by kasza jak najbardziej "zniknęła" (nie mam urządzenia wysokoobrotowego, więc kasza i tak była nieco widoczna w cieście, co zupełnie nam nie przeszkadzało :)). Dodałam jajka, mleko, cukier, sól, mąkę, cynamon i proszek do pieczenia - jeszcze raz szybko zmiksowałam. Następnie wmieszałam w ciasto wiórki kokosowe, płatki owsiane, orzechy i czekoladę.

Ciasto przełożyłam równomiernie do foremki na muffinki (12 szt.). Wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 25-30 minut. Studziłam na kratce.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...