poniedziałek, 20 października 2014

Jaglana wyspa w morzu jagodowym

Ostatnio gotuję kaszę jaglaną w większych ilościach, mniej więcej co 3 dni. Przechowuję ją w lodówce i wykorzystuję w przeróżnych kombinacjach ;) Ponownie zainspirowana Matką Smakoterapią (dokładnie tym wpisem) postanowiłam wykonać taką oto jaglaną wyspę w jagodowym morzu. Niestety, dla mojej starszej córeczki taka jaglanka jest za słabo ukryta i nie przejdzie. Młodsza zjadła ze smakiem :) Mleka użyłam mniej więcej tyle co kaszy, ale jeśli użyjesz go za dużo, to nie problem - zawsze można ją po prostu dłużej pogotować, by wchłonęła nadmiar płynu.

Składniki:
  • ugotowana kasza jaglana
  • mleko roślinne (użyłam owsianego)
  • jagody mrożone
  • nierafinowana substancja słodząca (cukier, syrop klonowy, itp.)
  • tłuszcz do wysmarowania miseczek (u mnie olej kokosowy)
W garnku zagotowałam mleko, dodałam ugotowaną kaszę jaglaną. Gotowałam chwilę na wolnym ogniu aż kasza wchłonęła nadmiar płynu. Jagody zagotowałam, dodałam trochę syropu klonowego do smaku.

Porcję kaszy przełożyłam do wysmarowanej olejem kokosowym miseczki o okrągłym dnie; przykryłam ją talerzem i odwróciłam. Tak powstałą "wyspę" zalałam morzem jagodowym.

2 komentarze:

  1. uwielbiam kaszę jaglaną ze słodkimi smakami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu wszyscy też wolą jaglankę na słodko, choć ostatnio gdy zrobiłam dla siebie wersję wytrawną okazało się, że jednak nie tylko mnie tak smakuje ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...