wtorek, 21 października 2014

Jaglane placuszki z pastą słonecznikową i kiełkami

Proste i szybkie danie, pod warunkiem że ma się pod ręką ugotowaną kaszę jaglaną ;) Ja ostatnio kaszę gotuję w większej ilości (ok. 2 szkl suchej kaszy, czyli mniej więcej 400g) i przechowuję w lodówce przez 3 dni. Polecam taki sposób, by nie gotować co chwilę kaszy :)

Składniki na ok. 20 niedużych placków:
  • 2 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 jajka, najlepiej z chowu ekologicznego
  • 2-3 łyżki mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • przyprawy: sól morska, czosnek niedźwiedzi, czarnuszka
  • masło sklarowane do smażenia
Ponadto:
  • pasta z prażonego słonecznika i cebuli (przepis tutaj)
  • ulubione kiełki (u nas rzodkiewki)
Kaszę jaglaną zmiksowałam w malakserze z jajkiem. Doprawiłam solą, czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką. Smażyłam na złoty kolor na sklarowanym maśle.

Podałam z pastą z prażonego słonecznika (w wersji bardziej dietetycznej - cebula nie została usmażona, a ugotowana w bardzo małej ilości wody z dodatkiem kurkumy; wody w garnuszku miałam tyle, by przykryła cebulę; dodałam do zmielonego słonecznika wraz z wodą i jeszcze raz zmieliłam) oraz z kiełkami rzodkiewki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...