czwartek, 26 września 2013

Słonecznikowo-cebulowa pasta do chleba


Uwielbiam prażony słonecznik! Postanowiłam więc go wykorzystać do stworzenia pasty do chleba. Nie chciałam za bardzo przesadzić, dlatego dodałam do niej tylko smażoną cebulkę z kurkumą (to też mój ulubiony sposób na cebulę). I koniec. Wyszła prze-pysz-na! :) Smakowała zarówno dzieciom, jak i dorosłym :)

Składniki:
  • 1 cebula, posiekana
  • 1 szkl słonecznika, uprażony na suchej patelni
  • kurkuma, sól morska, pieprz ziołowy
  • oliwa
Cebulę zeszkliłam na oliwie, dodałam sól, kurkumę i pieprz ziołowy, chwilę potrzymałam na wolnym ogniu (tak by gdzieniegdzie się zbrązowiła).

Najpierw zmiksowałam uprażony słonecznik (użyłam do tego malaksera). Kiedy był już zmielony prawie na proszek dodałam zeszkloną cebulę i 4 łyżki ciepłej wody - zmiksowałam na najwyższych obrotach przez ok. 30 sekund.

Pasta wyszła nieco grudkowata, ale mnie taka konsystencja odpowiada. Jeśli wolisz, by Twoja pasta była bardziej gładka, musisz po prostu dłużej ją mielić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...