czwartek, 2 stycznia 2014

Przepyszny noworoczny seromakowiec. Z gorzką czekoladą


Przepyszne ciasto serowo-makowe. Może być ciastem świątecznym, albo okołonoworocznym. Przepis na ciasto znalazłam tutaj, ale oczywiście go zmodyfikowałam. Masę makową robiłam ze starszą córeczką z tego przepisu. Polecamy i życzymy wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

Składniki na warstwę makową:
  • 3 szkl masy makowej
  • 100g czekolady gorzkiej, pokrojonej w kostkę
  • 3 łyżki mąki orkiszowej /pszennej /owsianej razowej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów), niekoniecznie
Składniki na warstwę serową:
  • 300g sera twarogowego
  • 250g sera mascarpone
  • 2 jajka
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 1 laska wanilii
Wszystkie składniki warstwy makowej wymieszałam w misce, odłożyłam 2-3 kopiaste łyżki; resztę przełożyłam do okrągłej tortownicy (23 cm). Podpiekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Wszystkie składniki warstwy serowej wymieszałam (można to zrobić mikserem, ja użyłam mieszadła ręcznego - też daje radę :)). Przełożyłam na podpieczony makowy spód. Na górze ułożyłam kilka kleksów z odłożonej masy makowej. Piekłam przez 40 minut w temp. 180 stopni.

Najlepiej kroić po całkowitym schłodzeniu (a jeszcze lepiej - po nocy w lodówce).

Smacznego!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...