piątek, 24 stycznia 2014

Pasta fasolowa z zieloną pietruszką


Coś do chleba. Pasta z fasoli z dodatkiem zielonej pietruszki, czosnku i soku z cytryny. Tak sobie myślę, że można by ją wykorzystać również jako dip; musiałaby być tylko trochę rzadsza (można dodać więcej soku z cytryny i oliwy). Pasta jest bardzo smaczna - lekko słodkawa, dzięki fasoli. Wszystkim nam smakowała.

Składniki:
  • 3 szkl ugotowanej białej fasoli
  • pęczek zielonej pietruszki, posiekany
  • 3-4 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju lnianego
Fasolę wrzuciłam do malaksera, zmieliłam, po czym dodałam pozostałe składniki. Miksowałam tak długo, aż osiągnęłam konsystencję pasty. Gdyby fasola była zbyt sucha, można dodać więcej oleju.

Pastę przełożyłam do słoika. Można przechowywać w lodówce do tygodnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...