niedziela, 19 stycznia 2014

Tarta buraczana z dodatkiem chrzanu. Na cieście orkiszowym


Tym razem powstała tarta buraczana z chrzanem na cieście orkiszowym. Tarta jest stosunkowo słodka, dlatego przydałoby się dodać do niej czegoś, co przełamałoby tą słodycz, np. koziego sera. Nie miałam go niestety pod ręką, a do sklepu nie chciało mi się biec, więc przygotowałam sałatkę z kapusty i marchewki z dodatkiem ogórków kiszonych. Połączenie bardzo smaczne :) Młodszej córeczce tarta bardzo smakowała - zjadła aż dwa kawałki!

Składniki na ciasto:
  • 1.5 szkl mąki orkiszowej razowej
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 4-5 łyżek oleju rzepakowego
  • ok. 1/2 szkl ciepłej wody
Składniki na farsz:
  • ok. 600g upieczonych buraków
  • 1-2 łyżeczki tartego chrzanu
  • 1-2 łyżki soku z cytryny (niekoniecznie)
  • 2-3 jajka (najlepiej "0" lub "1")
  • sól ziołowa (użyłam mieszanki przygotowanej przez moją mamę: sól morska z dodatkiem czarnuszki, kminku i siemienia lnianego)
Mąkę wymieszałam z solą i olejem. Dodałam tyle wody, by zagnieść elastyczne ciasto. Rozwałkowałam je i przełożyłam do foremki na tartę. Ponakłuwałam widelcem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut.

Buraki starłam, dodałam chrzan, sól ziołową oraz jajka. Wymieszałam i przełożyłam na podpieczony spód. Wstawiłam ponownie do piekarnika, na 25 minut.

Do tego dania przygotowałam surówkę z kapusty, marchewki i ogórka kiszonego oraz koperku. Przełamała ona nieco słodycz tarty.

1 komentarz:

  1. zrobiłam, dodałam sera feta i wyszło absolutnie pyszne! :)
    dziękuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...