piątek, 17 stycznia 2014

Cebulowe risotto z sałatką buraczano-ogórkową



Pyszne risotto! Nie wiem czy to zasługa okrągłego ryżu, czy nie, ale wyszło na prawdę baaaardzo smaczne. Piekę zwykle więcej buraków (ok. 1 kg) i potem przechowuję je przez kilka dni w lodówce, by mieć pod ręką gdy przyjdzie mi pomysł na jakieś danie (resztę upieczonych w tej porcji buraków wykorzystałam do tarty, która w następnym poście).

Składniki na risotto (na 4-5 porcji):
  • 1 szkl ryżu brązowego (użyłam okrągłego), można go namoczyć by się szybciej ugotował
  • 2 duże cebule, posiekane
  • kawałek imbiru, zmiażdżony
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • oliwa
  • 1 łyżka masła (niekoniecznie)
  • ok. 500 ml bulionu warzywnego (użyłam kostki ekologicznej)
  • do podania: liście roszponki /sałaty /rukoli
Składniki sałatki:
  • ok. 400 g upieczonych buraków, obrane i pokrojone w kostkę
  • 4-5 ogórków kiszonych, pokrojone w półplasterki
  • 1/2 pęczka koperku, posiekanego
  • 2 łyżki oleju lnianego
  • szczypta pieprzu ziołowego
Cebulę zeszkliłam na oliwie z dodatkiem masła (jeśli danie ma być wegańskie należy masło ominąć). Dodałam imbir oraz czosnek, a następnie ryż. Smażyłam 3-4 minuty, po czym zalałam bulionem warzywnym. Dusiłam na wolnym ogniu (pod przykryciem), aż ryż wchłonął cały płyn.

Buraki i ogórki wymieszałam w misce, dodałam koperek. Doprawiłam pieprzem oraz olejem lnianym. Można ewentualnie dosolić do smaku, ale według mnie nie jest to konieczne (ogórki kiszone są dość słone).

Ryż ułożyłam na liściach roszponki. Podałam z sałatką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...