czwartek, 2 stycznia 2014

Masa makowa. Z dużą ilością bakalii i miodem

Tym razem bez zdjęcia. Zanim sobie przypomniałam, żeby zrobić zdjęcie masie - połowa wylądowała już w zamrażalniku, a druga część - w cieście (na które przepis za chwilę). Bardzo dobra, niezbyt słodka masa makowa. Z dużą ilością bakalii, tak jak lubię najbardziej :)

Składniki:
  • 500g maku suchego
  • 100g masła
  • ¾ szkl miodu (użyłam leśnego)
  • ok. 2 szkl drobno posiekanych bakalii (użyłam sporo obranych migdałów i orzechów włoskich + po 5 fig, daktyli i moreli niesiarkowanych, 8-9 śliwek suszonych oraz garść żurawiny)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • skórka otarta z 1/2 cytryny

Mak wsypałam do dużego garnka, zalałam wodą i zagotowałam; gotowałam 30 minut na wolnym ogniu. Następnie odcedziłam i zmieliłam trzykrotnie. 

Masło i miód roztopiłam w małym garnuszku, dodałam bakalie – wymieszałam i przełożyłam je do maku razem z sokiem i skórką z cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...