wtorek, 14 stycznia 2014

Tarta porowa, wersja II. Z kukurydzą i pietruszką

Kolejna wersja tarty z porami. Tym razem nieco słodkawa, ze względu na dodatek kukurydzy i słodkiej śmietany. Na cieście orkiszowym. Bardzo dobra i dość łatwa (i szybka w przygotowaniu). Użyłam do niej całego pora, razem z ciemnozieloną częścią (pozbyłam się tylko niezbyt atrakcyjnych końcówek ;). Moje dzieci wolą jednak nieco inną konsystencję tarty, taką jak w wersji z pieczoną papryką i ziemniakami albo z kaszą jaglaną i brokułem czy też z kalafiorem

Składniki na ciasto:
  • 1.5 szkl mąki orkiszowej razowej
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 5 łyżek oleju rzepakowego
  • woda (w ilości takiej, by powstało elastyczne ciasto)
Składniki na farsz:
  • 1 duży por, posiekany w półplasterki
  • 1/3 puszki kukurydzy
  • 3 jajka, najlepiej "0" lub "1"
  • 2 łyżki słodkiej śmietany (niekoniecznie)
  • 1/2 pęczka pietruszki, posiekanej
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy
Z podanych składników zagniotłam ciasto, rozwałkowałam je i wyłożyłam formę na tartę. Ponakłuwałam widelcem i wstawiłam na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

W czasie gdy ciasto się podpiekało przygotowałam farsz: pora zalałam na 2-3 minuty wrzątkiem, odlałam i przełożyłam do miski. Dodałam do niego kukurydzę, pietruszkę, przyprawy, jajka oraz śmietanę. Tak przygotowany farsz wylałam na podpieczone ciasto i wstawiłam ponownie do piekarnika, tym razem na 25 minut.

Podałam z sałatką z ogórka zielonego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...