wtorek, 21 stycznia 2014

Zupa-krem z pieczonej dyni. Z grzankami z razowego chleba


Smaczna i pożywna zupa. Pomysł na wykonanie znalazłam tutaj, oczywiście nieco ją zmodyfikowałam. Nie miałam w domu ciecierzycy, więc podałam ją z tradycyjnymi grzankami, które zrobiłam z domowego razowego chleba. Dynia jaką użyłam była najzwyklejszą dynią, którą jeszcze jesienią przywieźliśmy ze wsi. Dodałam od siebie kawałek selera, bo bardzo lubię :) Zupa wszystkim nam bardzo smakowała. Przy najbliższej okazji spróbuję jednak wersji z ciecierzycą.

Składniki:
  • 1 średnia dynia, obrana i pokrojona w kostkę
  • 2 marchewki, wyszorowane i pokrojone w plastry (użyłam ekologicznych)
  • kawałek selera, wyszorowanego i pokrojonego w kostkę
  • 8 ząbków czosnku, obranych
  • 2 cebule, obrane i pokrojone w 4 części
  • oliwa
  • ok. 750 ml bulionu warzywnego (użyłam kostki ekologicznej)
  • 2 łyżeczki suszonej kurkumy
  • po 1 łyżeczce suszonego tymianku i rozmarynu (zapomniałam dodać...)
  • olej lniany (dodany po lekkim ostudzeniu)
Warzywa (wraz z czosnkiem i cebulą) umieściłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, polałam oliwą i wstawiłam na ok. 30 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.

W czasie gdy warzywa się piekły przygotowałam bulion, do którego następnie wrzuciłam upieczone warzywa i zmiksowałam blenderem.

Przelałam do miseczek i podałam z dodatkiem oleju lnianego oraz grzanek z chleba razowego.

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie:) A skąd bierzesz ekologiczne kostki warzywne?
    Ja obywam sie bez kostek, gotuje po prostu wegański rosół i zamrażam porcje... Ale gdy akurat nie mam rosołu, to mam problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekologiczne kostki kupuję w pobliskim sklepie ze zdrową żywnością, są chyba firmy BioOaza. Są całkiem niezłe, jako zamiennik domowego wywaru warzywnego.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...