czwartek, 21 listopada 2013

Pasztet sojowo-warzywny


Niedawno zrobiłam mleko sojowe, a z pozostałości po mleku - pasztet sojowo-warzywny, z dodatkiem dyni, selera i pora. Mimo dużej ilości czosnku, słodkawy posmak dyni był najbardziej dominujący, dlatego najbardziej pasztet smakował mi z dodatkiem ostrej musztardy.

Składniki:
  • okara, czyli to co pozostało z soi po zrobieniu mleka sojowego (użyłam 400g suchej soi niemodyfikowanej genetycznie)
  • 1 mała dynia, pokrojona na kawałki i upieczona (użyłam hokkaido, miała mniej niż 1kg przed obraniem i wydrążeniem)
  • 1 średniej wielkości seler, ugotowany na parze
  • kawałek pora, posiekany na małe kawałki
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 4-5 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, lubczyk, tymianek
  • kilka kawałków masła
Dynię i seler zmiksowałam przy pomocy blendera na gładką masę. Dodałam do niej posiekany por oraz okarę, a następnie wmieszałam przyprawy, sos sojowy oraz czosnek.

Masę przełożyłam do wyłożonej papierem piekarniczym formy keksowej. Na wierzchu ułożyłam kawałki masła. Jeśli danie ma być typowo wegańskie, należy polać je oliwą.

Piekłam w temp. 200 stopni przez ok 1h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...