poniedziałek, 18 listopada 2013

Mleko sojowe

Pierwsze podejście do mleka sojowego. Młodszej córeczce bardzo smakowało, starszej mniej. Mimo dość dobrego smaku (nie miało za bardzo fasolowego posmaku), wolimy jednak mleko migdałowego. Może następnym razem zrobimy z niego jogurt?

Składniki (na 3l mleka):
  • 400g soi (użyłam niemodyfikowanej genetycznie)
  • 3l wody + woda do moczenia soi
  • 4 łyżki syropu z agawy
  • szczypta soli
Soję namoczyłam na 24h (planowałam 12, ale tak wyszło, że ostatecznie moczyła się 2 razy dłużej), wymieniając kilkakrotnie wodę (używałam zimnej wody). Następnie wypłukałam ją i wlałam do niej 1l wody, po czym zmiksowałam blenderem na (prawie) gładką masę.

Zagotowałam 2l wody, dodałam do niej szczyptę soli, a następnie stopniowo masę sojową (powstała mi wysoka piana, którą zebrałam). Zagotowałam soję z wodą - trzeba uważać na powstająca pianę, by nie wypłynęła z garnka - po czym zgasiłam gaz i przykryłam pokrywką. Odstawiłam na kilka minut. Zagotowałam ponownie i ponownie odstawiłam. Czynność powtórzyłam jeszcze raz, za każdym razem ściągając pianę, która się wytworzyła.

Przelałam płyn przez sitko wyłożone gęsto tkaną pieluchą tetrową. Do powstałego mleka dodałam 4 łyżki syropu z agawy.

Pozostałość, czyli okarę, użyłam do wykonania pasztetu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...