sobota, 21 września 2013

Pyszne placki kokosowo-bananowe. Z domowymi powidłami śliwkowymi


Pyszne śniadanie! To aktualnie nasza ulubiona wersja śniadaniowych pankejków :) Kokos i banan bardzo dobrze do siebie pasują. Placuszki smakują pysznie same, a z domowymi powidłami śliwkowymi - niebo w gębie! :)

Składniki (wyszło ich dużo; wystarczyło dla naszej 4-osobowej rodzinki; zostały może 2):
  • 1szkl wiórków kokosowych, namoczonych na noc w 1szkl wody + tyle wody, by w sumie było 500ml po zmiksowaniu
  • 2 banany, zmiażdżone widelcem (najlepiej jak najbardziej dojrzałe)
  • 3 łyżki syropu z agawy lub innej substancji słodzącej (niekoniecznie, jeśli mamy bardzo słodkie banany ich słodycz wystarczy)
  • 1/3 szkl oleju z pestek winogron
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • szczypta soli morskiej
  • ok. 2 szkl mąki orkiszowej razowej
  • 2 łyżki mąki amarantusowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów)
  • do podania: powidła śliwkowe (najlepiej domowe, ja robię takie)
Zaczęłam od zmiksowania wiórków kokosowych (z braku innych narzędzi zrobiłam to ręcznym blenderem - poradził sobie całkiem dobrze); dolałam do nich tyle wody by w sumie otrzymać 500ml płynu. Przelałam do miski.

Następnie dodałam zmiażdżone (niezbyt dokładnie) banany oraz olej kokosowy i z pestek winogron. Wmieszałam mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. 

Smażyłam małe placki (brałam ok. 1 łyżki ciasta na placek) na suchej patelni. 

Na początku okazało się, że moje ciasto było zbyt rzadkie i placuszki ciężko było obrócić, bo przywierały do patelni. Po dodaniu 2-3 łyżek mąki smażyły się już dobrze.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...