poniedziałek, 9 września 2013

Prosty obiad. Ryż z sosem pomidorowym i grillowaną cukinią


Moja starsza córeczka nie przepada za cukinią. Zwykle jemy zieloną, a tym razem dostałam w prezencie jej żółtą odmianę (dzięki Joasiu! :) i postanowiłam spróbować - może ta jej podejdzie? Okazało się, że żółta jest ok. Moje dziecko ją je :) Hurrra! Przy okazji dowiedziałam się, że sos pomidorowy zrobiony z ogródkowych pomidorów to jej ulubiony :) 

Składniki:
  • 2 filiżanki ryżu brązowego (ugotowanego w 5 filiżankach wody)
  • 1 mała cebula, drobno posiekana
  • 1kg pomidorów, zmiksowane blenderem (razem ze skórką)
  • 1 żółta cukinia, pokrojona w plastry
  • 2 łyżki oliwy
  • szczypiorek (albo inna zielenina)
  • sól morska, pieprz ziołowy
Na oliwie zeszkliłam cebulę, dodałam do niej płynne pomidory i gotowałam na wolnym ogniu aż ilość płynu nie zredukowała się mniej więcej o 1/3, a sos zgęstniał. Sos doprawiłam solą i pieprzem.

Cukinię zgrillowałam na patelni. Przed podaniem pokroiłam ją na plasterki.

Na talerz wylałam trochę sosu, nałożyłam na niego ryż oraz paseczki cukini. Posypałam posiekanym szczypiorkiem.

Dodatkowo podałam sałatkę z kalafiora i marchewki - starłam na średnich oczkach 1 marchew i pół kalafiora, dodałam 1/2 pęczka koperku, szczyptę soli i pieprzu oraz po 2 łyżki oliwy i oleju z siemienia lnianego).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...