niedziela, 8 września 2013

Grzybowa zupa krem. Z makaronem


Rozpoczynamy sezon grzybowy ;) Dziś pyszna zupa krem!

Składniki (na 5-6 porcji):
  • 500g świeżych grzybów, pokrojonych
  • 1 cebula, posiekana
  • 2 małe marchewki, pokrojone w kostkę
  • 1 pietruszka, pokrojona w kostkę
  • 2 łyżki oliwy
  • ok. 2,5l wrzątku
  • przyprawy: lubczyk, ziele angielskie, liść laurowy, sól morska, kurkuma, tymianek, papryka
  • ok. 150g makaronu, ugotowanego (użyłam pełnoziarnistych świderków)
Na oliwie zeszkliłam cebulę, dodałam połowę grzybów i chwilę smażyłam (aż nie zagotowała mi się woda ;)). Dodałam pozostałe grzyby i zalałam wrzątkiem. Do garnka dorzuciłam przyprawy i warzywa. Gotowałam na małym ogniu aż grzyby były odpowiednio miękkie (nie wiem dokładnie jak długo, ponieważ obudziła się moja młodsza córeczka i musiałam iść ją utulić; nie miałam czasu spojrzeć na zegarek). Zupę zmiksowałam blenderem. Do gotowej zupy dodałam makaron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...