środa, 25 września 2013

Surówka z selera, gruszki i prażonych orzechów włoskich


I druga dzisiejsza propozycja. Tym razem jedna z moich ulubionych jesiennych surówek. Pyszne połączenie surowego selera, soczystej gruszki i prażonych orzechów włoskich (najlepiej jeśli użyjemy świeżo wyłuskanych). Seler może ewentualnie zostać lekko podgotowany, ale tylko odrobinę, by nadal pozostał lekko twardy. Polecam!

Składniki (dla 4 osób):
  • 1 duży seler, obrany
  • 1 bardzo dojrzała gruszka, obrana
  • garść orzechów włoskich, obranych i uprażonych na suchej patelni
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól morska, pieprz ziołowy
  • oliwa extra vergine
Seler starłam na średnich oczkach, skropiłam sokiem z cytryny i odstawiłam na chwilę, by posiekać gruszkę w drobne paski (pokroiłam ją na 4 części, które z kolei pokroiłam w cienkie plasterki w poprzek) i uprażyć orzechy. Wszystkie składniki wymieszałam, doprawiłam solą morską i odrobiną pieprzu ziołowego oraz skropiłam oliwą.

Tą surówkę należy podawać od razu po przygotowaniu, ponieważ po jakimś czasie gruszka i seler brązowieją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...