niedziela, 15 września 2013

Czerwono mi! Faszerowana papryka. Wersja wegańska


Niedawno mieliśmy obiad w kolorze czerwonym. A to za sprawą papryki. Do tego nieco pomarańczowego w postaci surówki z marchwi i mamy pyszne danie! Nareszcie mam moje ukochane warzywa ekologiczne :) Z takiej marchewki wychodzi przepyszna surówka, w zasadzie jednoskładnikowa ;)

Składniki:
  • 4-5 papryk czerwonych (lub innych)
  • 2 filiżanki soczewicy zielonej, namoczonej
  • 1 filiżanka ryżu brązowego, namoczonego
  • 1 mały por, posiekany
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, świeży lubczyk
  • surówka: 4-5 marchewek (startych na średnich oczkach), 2-3 łyżki prażonych pestek słonecznika, 1 mały ząbek czosnku (zmiażdżony), 1 łyżka oleju lnianego, 1 łyżka oliwy extra vergine, szczypta soli
Soczewicę ugotowałam razem z ryżem; wymieszałam z porem, doprawiłam czosnkiem oraz solą i pieprzem. Dodałam posiekany lubczyk (kilka listków).

Paprykom odcięłam "czapeczki", usunęłam gniazda nasienne i wypełniłam farszem. Każdą przykryłam "czapeczką" i włożyłam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekłam ok 1h (czasem wystarczy mniej, czasem więcej - wszystko zależy od wielkości papryk).

W trakcie pieczenia papryk przygotowałam surówkę - startą marchew posoliłam, dodałam do niej czosnek i odstawiłam. Tuż przed podaniem wmieszałam do niej prażony słonecznik oraz olej lniany i oliwę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...