środa, 25 września 2013

Surówka z kapusty i świeżych śliwek


Dzisiaj proponuję surówki. Pierwsza to połączenie, które bardzo odpowiada mojej starszej córeczce - kapusta i śliwki. Zjadła najwięcej z nas wszystkich! Sprasowana kapusta jest lżej strawna, puszcza nieco soku, dzięki czemu mamy podstawę "sosu" do kapusty. Prosty i smaczny dodatek do obiadu...

Składniki (dla 4 osób):
  • 1/4 główki dużej białej kapusty
  • 10-12 śliwek węgierek
  • 2-3 łyżki oliwy extra vergine
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy
Kapustę drobno poszatkowałam, posoliłam, przykryłam talerzykiem, na którym należy umieścić coś ciężkiego (ja postawiłam 1.5l butelkę z wodą) by kapusta została sprasowana i puściła nieco sok. Ostawiłam na ok. 30 minut (może być więcej, ale mnie akurat tyle zajęło przygotowanie obiadu :)).

Śliwki przekroiłam na połówki, wyjęłam pestki i pokroiłam w cienkie paski. Wymieszałam ze sprasowaną kapustą. Doprawiłam solą i pieprzem oraz oliwą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...