środa, 11 września 2013

Jaglanka. Tym razem na słono


Na naszym stole zwykle króluje jaglanka na słodko, jedzona na śniadanie. Tym razem zrobiłam jej słoną wersję. Zjadłyśmy ją z młodszą córeczką nietypowo, na kolację. Proste składniki, które znajdą się w każdej lodówce. A danie pyszne! :)

Składniki (na 2 porcje):
  • 3/4 filiżanki kaszy jaglanej, opłukanej
  • 1 mała marchew, starta na grubych oczkach (lub drobno pokrojona)
  • 1 mała pietruszka, starta na grubych oczkach (lub drobno pokrojona)
  • prażony słonecznik
  • szczypiorek (można użyć cebuli - drobno pokroić i ugotować)
  • 1 łyżka oleju lnianego
  • szczypta soli morskiej, tymianku i lubczyku
  • ew. sos sojowy
  • 2 filiżanki wrzątku
Do gotującej się wody wrzuciłam starte warzywa, dodałam przyprawy oraz kaszę jaglaną. Gotowałam ok. 15-20 minut aż kasza wchłonęła wodę. Po ugotowaniu doprawiłam sosem sojowym, a gdy kasza lekko się ostudziła dodałam olej lniany. Gotową potrawę przełożyłam do miseczek i posypałam prażonym słonecznikiem oraz szczypiorkiem. Dla córeczki słonecznik zmieliłam w moździerzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...