piątek, 6 września 2013

Pokrzywa nie tylko do picia! Pyszna zupa pokrzywowa


Wczoraj dostałam sporą ilość pokrzywy. Świeżo zebranej :) Poprzednim razem użyłam jej w sałatce (jako dodatek do dania tutaj), dzisiaj pokrzywa trafiła do zupy. Ciężko powiedzieć ile jej dokładnie użyłam - myślę, że ok. 2-3 szkl (luźno wrzuconej). Wydaje mi się jednak, że ilość jest dowolna; bez względu na to czy będzie jej więcej czy mniej, zupa i tak będzie dobra! U nas zniknęła cała, a zwykle zostaje nam trochę na następny dzień :)

Składniki (na 5-6 porcji):
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 małe marchewki, pokrojone w półplasterki
  • 1 mały korzeń pietruszki, pokrojony w półplasterki
  • 4-5 ziemniaków, pokrojonych w kostkę
  • liście pokrzywy
  • ok. 2,5l wrzątku
  • 2 łyżki oliwy
  • przyprawy: sól morska, pieprz cayenne, lubczyk, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, kurkuma
Cebulę zeszkliłam na oliwie, dodałam pozostałe warzywa, chwilę razem dusiłam po czym zalałam je wrzątkiem. Dodałam przyprawy i gotowałam ok. 15 minut.

Pokrzywę przepłukałam, zalałam gorącą zupą i zmiksowałam w blenderze. Dodałam do zupy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...