piątek, 13 grudnia 2013

Zupa krem ze słonecznika i warzyw. Według Pięciu Przemian


Przepyszna zupa krem na bazie słonecznika. Przepis pochodzi z książki Bożeny Żak-Cyran Jedz i żyj zgodnie z porami roku. Lekko ją zmodyfikowałam. Bardzo polecam!

Składniki:
  • 2l wrzątku
  • 3 średnie marchewki, pokrojone w kostkę
  • 1 mała pietruszka, pokrojona w kostkę
  • 1 szkl łuskanego słonecznika
  • 1 mała czarna rzepa, pokrojona w kostkę
  • kawałek selera, pokrojony w kostkę
  • 1 łyżka utartego korzenia imbiru
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 2 łyżki sosu sojowego (użyłam tamari)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • dodatkowo do podania: uprażony słonecznik, olej lniany, zielona pietruszka /koperek
Do wrzątku wrzuciłam warzywa (marchew, pietruszkę, rzepę, seler) i słonecznik (w kolejności w jakiej wymieniłam je w przepisie). Doprowadziłam do wrzenia i gotowałam na wolnym ogniu ok. 20 minut.

Następnie doprawiłam zupę imbirem (z mniej więcej połowy wycisnęłam sok, resztę wrzuciłam do zupy), solą morską, sosem sojowym oraz sokiem z cytryny. Zmiksowałam blenderem.

Przelałam zupę do miseczek i dodałam uprażony słonecznik, pietruszkę (lub koperek - w zależności co kto woli) oraz olej lniany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...