środa, 29 marca 2017

Pierogi z płaskurki z farszem z czerwonej soczewicy i suszonych pomidorów

Pyszne pierogi z mąki z płaskurki, która ma lekko orzechowy posmak. U nas były pieczone w piekarniku, ale równie dobrze można je przygotować klasycznie, z wody. Wszystkim bardzo smakowały. Kilka zostało na następny dzień i wówczas również były smaczne.

Składniki na ciasto (wyszło nam 36 sporych pierogów):
  • 2 filiżanki pełnoziarnistej mąki z płaskurki (używam od Babalskich)
  • 1/2 łyżeczki soli himalajskiej /morskiej
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • gorąca woda, w takiej ilości by powstało elastyczne ciasto
Składniki farszu:
  • 3/4 filiżanki czerwonej soczewicy
  • 2-3 cebule, pokrojone w kostkę
  • 5 suszonych pomidorów, bardzo drobno posiekanych
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki masła sklarowanego
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • przyprawy: bazylia, oregano, pieprz
Mąkę wymieszałam z solą, dodałam masło sklarowane oraz wrzątek. Zagniotłam ciasto i odstawiłam.

Soczewicę ugotowałam w podwójnej ilości wody (czyli w tym przypadku 1.5 filiżanki).

Na sklarowanym maśle zeszkliłam cebulę, następnie dodałam do niej suszone pomidory oraz ocet balsamiczny, chwilę razem dusiłam, po czym wymieszałam z ugotowaną soczewicą. Doprawiłam do smaku, odstawiłam by farsz ostygł.

Na cienko rozwałkowane ciasto nakładałam ostudzony farsz i lepiłam pierogi. Układałam je na papierze na blasze, a następnie upiekłam w temperaturze 180 stopni (15 minut). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...