czwartek, 18 lipca 2013

I znów słodko. Batoniki owsiane


Trochę długa lista składników, ale można ją dowolnie modyfikować. Pierwsze batoniki owsiane jakie zrobiłam były wg tego przepisu. Kolejne powstały czekoladowe - z dodatkiem kakao i posiekanej czekolady. Następne były truskawkowe - zamiast bananów użyłam zmiksowanych truskawek z dodatkiem miodu. Pewnie można by wymyśleć jakieś kolejne wersje... A Ty, masz jakiś pomysł?

Składniki:
  • 1,5 szkl płatków owsianych
  • ¾ szkl orzechów, posiekanych (użyłam różnych orzechów – włoskich, laskowych i migdałów)
  • 1 szl daktyli suszonych, posiekanych (lub innych owoców suszonych – można, tak jak ja, zrobić miks i użyć np. daktyli, moreli, fig)
  • 1 szkl płatków owsianych
  • ½ szkl mąki z amarantusa (w oryginale proszek z konopii)
  • ¼ szkl sezamu
  • 2 łyżki maku (opcjonalnie, ja nie użyłam)
  • 2 łyżki cynamonu
  • ½ łyżeczki soli
  • 3 dojrzałe banany, zmiażdżone
  • ¼ oleju słonecznikowego /kokosowego /oliwy
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii /1 laska wanilii (opcjonalnie)
  • 3 łyżki syropu klonowego
  • 2 łyżki siemienia lnianego (w oryginale – nasion chia)
  • 6 łyżek wody
Zaczęłam od namoczenia siemienia lnianego w wodzie. Wszystkie suche składniki wymieszałam w misce, wszystkie "mokre" zmiksowałam w malakserze (na końcu dodałam siemię), po czym przelałam płynne składniki do suchych i porządnie wymieszałam. Blaszkę formatu 20x30 wyłożyłam papierem i przełożyłam do niej masę, mocno ją ugniatając.

Piekłam 25 minut temp. 175 stopni. Po wystudzeniu pokroiłam w prostokąty.

Przepis znaleziony tutaj i zmodyfikowany :) Użyty w oryginale proszek konopny nie jest łatwo dostępny w Polsce, więc zamieniłam go na mąkę z amarantusa (szarłatu), który rośnie w naszym kraju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...