wtorek, 12 sierpnia 2014

Babka jogurtowa z mąki pełnoziarnistej

Szybka babka zrobiona z zalegającego w lodówce jogurtu koziego. Najpierw miałam na niego ochotę, a potem okazało się, że jednak ochota minęła i stał sobie biedak w lodówce, aż postanowiłam coś z tym faktem zrobić. Jogurt (pyszny z resztą) wylądował w cieście. Oczywiście niekoniecznie trzeba użyć jogurtu z mleka koziego, może być i z krowiego. U nas w domu częściej spożywamy produkty z koziego mleka. Babka została doprawiona skórką cytrynową i oblana cytrynowym lukrem (który zrobiłam ze zmielonego nierafinowanego cukru trzcinowego). Niezbyt słodka, więc jeśli jesteś fanem słodszych deserów zwiększ ilość cukru :)

Składniki (na formę keksową o długości 30cm):
  • 3-4 jajka, najlepiej z chowu ekologicznego
  • 1.5-2 szkl jogurtu (użyłam koziego)
  • 3-4 łyżki cukru trzcinowego
  • 1/3 szkl oleju (użyłam z pestek winogron)
  • skórka otarta z cytryny
  • 2-2.5 szkl mąki razowej orkiszowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (użyłam bez fosforanów)
  • lukier: sok z cytryny, cukier puder (z cukru trzcinowego)
Jajka wymieszałam z jogurtem i olejem, dodałam , mąkę, proszek do pieczenia oraz skórkę cytrynową. Ciasto przelałam do wysmarowanej i wysypanej mąką formy keksowej.

Piekłam ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni (do tzw. suchego patyczka).

Po wystudzeniu polałam lukrem.

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...