poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Szybki deser kakaowy z mascarpone. Bez cukru

Jakiś czas temu było mi potrzebne mascarpone; a właściwie tylko 1 łyżka, do farszu foccaci z cukinią. Chciałam więc wykorzystać resztę ;) Wymyśliłam więc szybki deser, słodzony dojrzałymi bananami, z odrobinką skórki pomarańczowej i migdałami. Migdały zalałam wrzątkiem, obrałam i posiekałam grubo (można użyć gotowych, blanszowanych migdałów). Moje dziewczynki chciały byśmy użyły biszkoptów - każdy więc dostał po jednym. Nie są one jednak konieczne - bez nich deser będzie równie smaczny i zupełnie bezcukrowy :) 

Składniki (4 porcje):
  • 2 dojrzałe banany
  • ok. 450g sera mascarpone
  • 1 kopiasta łyżka kakao (używam ekologicznego, raw)
  • 1 kopiasta łyżka karobu (można zastąpić kakao, będzie mocniej kakaowe i bardziej wytrawne)
  • skórka z jednej pomarańczy (najlepiej niewoskowanej)
  • garść migdałów, zblanszowanych i posiekanych grubo
  • ewentualnie: 4 podłużne biszkopty, pokruszone
Banany wrzuciłam do miski malaksera, zmiksowałam na gładko. Dodałam serek mascarpone oraz kakao i karob. Ponownie wymieszałam. Na końcu wmieszałam skórkę z pomarańczy.

Do pucharków nałożyłam po 1 kopiastej łyżce kremu, następnie do każdego pucharka wkruszyłam po 1 biszkopcie (nie jest to konieczne), który przykryłam pozostałym kremem. Posypałam migdałami.

Wstawiłam do lodówki na ok. 1-2 godziny.

2 komentarze:

  1. O mniam, deser musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był na prawdę bardzo dobry :) Starsza córeczka domagała się dokładki ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...