środa, 30 kwietnia 2014

Wegański tort kokosowy z polewą mango

Smaczny tort, jednak jak dla mnie zbyt mocno kokosowy. Oryginalny przepis znalazłam tutaj. Powstał u nas jako zamiennik tradycyjnego sernika wielkanocnego. Mojej starszej córeczce (uwielbiającej kokos) bardzo smakował, dlatego śmiało mogę go polecić wszystkim tym, którzy miłują się w kokosie ;) Młodszej nie spodobała się polewa z mango (mimo, że samo mango lubi). Wszystko jest jednak kwestią gustu... Z pewnością bardziej smakowała nam wersja owocowo-orzechowa takiego deseru, którą zrobiłam na spodzie jakiś czas temu (przepis można znaleźć tutaj).

Składniki na spód (tortownica 23 cm):
  • 200g wiórków kokosowych, uprażonych na złoto na patelni
  • 150g daktyli bez pestek
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej
Składniki na "ciasto":
  • 350g nerkowców, namoczonych na noc (lub minimum 5h)
  • 200g pasty kokosowej (lub 2 puszki  mleka kokosowego zmrożonego przez 1h)
  • 1 laska wanilii
  • 3 łyżki miodu surowego
  • szczypta soli
  • sok z 1/2 cytryny
Składniki na polewę:
  • 1 dojrzałe mango
Daktyle wstępnie posiekałam (by pomóc mojemu malakserowi ;)) i wrzuciłam do miski malaksera wraz z uprażonymi wiórkami kokosowymi i solą. Miksowałam do czasu aż masa stała się lepka. Na spodzie tortownicy umieściłam papier do pieczenia i wyłożyłam na niego masę kokosowo-daktylową. Ugniotłam ją dłonią. Tortownicę wstawiłam do zamrażarki.

Namoczone nerkowce zmiksowałam w malakserze, dodałam do nich pastę kokosową (jeśli nie posiadasz pasty wykorzystaj mleko kokosowe, które wcześniej należy wstawić na godzinę do zamrażarki, a następnie oddzielić wodę od powstałej pasty kokosowej; wodę można wykorzystać w innych wypiekach, tutaj potrzebna nam tylko pasta), miód, wanilię, sok z cytryny oraz sól. Miksowałam jeszcze chwilę, tym razem wykorzystując ręczny blender, który ma nieco większa moc (nie posiadam niestety blendera typu Vitamix, który załatwiłby całą sprawę ;) Masę przełożyłam do tortownicy, w której był już spód kokosowo-daktylowy. Wyrównałam powierzchnię łyżką. Przełożyłam ciasto do zamrażarki.

Ciasto najlepiej wyjąć z zamrażarki na minimum 30 minut przez spożyciem. Tuż przed podaniem polałam ciasto zmiksowanym mango.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...