poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Słodko-słone owsiane ciasteczka z masłem orzechowym

Pyszne słonawe ciasteczka (nie dodawałam soli, ponieważ wcześniej sporo posoliłam masło orzechowe). Chrupiące na zewnątrz, miękkie w środku. Dla mnie bomba :) Dla innych dorosłych też. Dziewczynki podeszły z niechęcią - Młodsza z sobie tylko znanych powodów nie chciała nawet spróbować. Za to Najmłodszy się objadał...

Składniki na 16-18 ciastek:
  • 2 szkl płatków owsianych
  • ok. 250g solonego masła orzechowego (użyłam domowego, z wyczuwalną ilością soli)
  • 4-5 łyżek cukru muscovado /syropu klonowego
  • 2-3 łyżki wody
  • 2 łyżki oleju kokosowego
Wszystkie składniki ciastek umieściłam w malakserze, zmieliłam by się dobrze połączyły. Z ciasta formowałam kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczałam dłońmi i umieściłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 12 minut w temperaturze 180 stopni (przez pierwsze 5-6 minut z termoobiegiem).

Po upieczeniu ciastka są miękkie, pozostawiłam je więc na blasze do wystygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...