sobota, 20 lipca 2013

Szybka zupa. Bobowa z nutą miętową


Zupa tylko z kilku składników. Szybka, pod warunkiem, że mamy pod ręką ugotowany i obrany wcześniej bób. Mięta nadaje jej ciekawego posmaku. Podałam ją z razowym makaronem; często też do zupy krem robię grzanki z chleba (to dobry sposób na wykorzystanie czerstwego chleba). Spróbowałam też tej zupy z dodatkiem płatków orkiszowych (zalałam je gorącą zupą i odczekałam chwilę by zmiękły) - też była dobra.

Składniki:
  • 2l wody
  • 1 cebula
  • 1 kg bobu, ugotowanego i obranego
  • 1 kostka wegetariańskiego bulionu (używam eko)
  • kilka listków mięty
  • oliwa /masło sklarowane
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, lubczyk, kurkuma
  • ugotowany osobno makaron razowy (u mnie kokardki)
Na sklarowanym maśle zeszkliłam cebulę, zalałam ją wrzątkiem, dodałam kostkę bulionową oraz przyprawy i bób. Zagotowałam. Zdjęłam z gazu, dodałam świeże listki mięty i zmiksowałam.
Podałam z ugotowanym osobno makaronem - małymi  kokardkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...