piątek, 12 lipca 2013

Co dziś na obiad? Zupa warzywna z fasolką mung


Bardzo smaczna zupa. A właściwie jednogarnkowe danie - zawiera wszystkie potrzebne składniki: białka (fasolka mung), witaminy i minerały (warzywa) oraz węglowadany (ziemniaki). Jedliśmy ją dziś przez pół dnia - na obiad i na kolację; tak nam smakowała :P

Składniki:
  • 1 cebula, posiekana
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1 filiżanka fasolki mung, namoczonej przynajmniej 3h w 3 filiżankach wody
  • 1 duża marchew, starta na grubych oczkach
  • 1/3 dużego selera, startego na grubych oczkach
  • 5-6 młodych ziemniaków, pokrojonych w kostkę
  • 1 łyżka masła sklarowanego /oliwy
  • przyprawy: sól morska, lubczyk, tymianek, majeranek, ziele angielskie, liść laurowy, kurkuma, papryka
Na sklarowanym maśle (lub oliwie) zeszkliłam cebulę, dodałam czosnek i chwilę razem smażyłam, po czym dałam fasolkę (wraz z wodą, w której się moczyła) oraz dodatkowo tyle wody by mieć ok. 2l płynu. Zagotowałam, dodałam przyprawy. Zmniejszyłam ogień i gotowałam przez 10 minut. Następnie dodałam starte warzywa i ziemniaki; gotowałam na małym ogniu przez ok. 15 minut.

Okazało się, że fasolka nie potrzebowała aż tak długiego gotowania - trochę się rozgotowała. Następnym razem wrzucę po prostu wszystkie warzywa i będę je gotowała razem z fasolką przez 15-20 minut. Myślę, że to wystarczy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...