czwartek, 18 lipca 2013

Lekki obiad. Kasza jaglana z sosem pieczarkowo-soczewicowym + surówka


Mieliśmy ochotę na coś lekkiego. Wybór padł na kaszę jaglaną, do tego sos pieczarkowo-soczewicowy i surówka. Niezbyt efektowne wizualnie (zawsze lepiej z podanych składników prezentują się np. burgery; ale nie zawsze mam czas by je robić). Mimo wszystko zjedliśmy ze smakiem :)

Składniki (na 4 porcje):
  • 1 szkl kaszy jaglanej, wypłukanej i ugotowanej w 3 szkl wody
  • 1 cebula, posiekana
  • 500g pieczarek, pokrojonych w półplasterki
  • 1 filiżanka czerwonej soczewicy
  • 1 ząbek czosnku, zmiażdżony
  • masło sklarowane /oliwa
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, kurkuma, sos sojowy
  • surówka: kalafior, marchew, sól, pieprz, jogurt /majonez, oliwa
Na maśle sklarowanym zeszkliłam cebulę, dodałam pieczarki i kurkumę, dusiłam kilka minut pod przykryciem po czym dodałam czosnek oraz soczewicę i 2 filiżanki wody. Gotowałam sos aż soczewica wchłonęła wodę.

Kalafior i marchew starłam, dodałam sól morską, pieprz ziołowy, oliwę i odrobinę majonezu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...