niedziela, 21 lipca 2013

Uwaga! Łatwo się ubrudzić ;) Spagetti ze szpinakowym sosem


Spagetti to jeden z ulubionych rodzajów makaronu naszej młodszej córeczki. Po zjedzeniu nadaje się cała do mycia ;) Tym razem w wersji szpinakowej. Na razie musimy szpinak miksować, bo posiadaczce jedynie przednich zębów ciężko byłoby poradzić sobie ze szpinakowymi liśćmi. Mam nadzieję, że wkrótce pojawią się trzonowce... ;)

Składniki (na 5-6 porcji):
  • ok. 350g razowego spagetti, ugotowanego al dente
  • 1kg świeżego szpinaku, umytego i sparzonego (można użyć mrożonego)
  • 1 cebula, posiekana
  • 2 jajka
  • świeżo starty parmezan
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • mały kawałek imbiru, zmiażdżony
  • 2 łyżki oliwy /masła sklarowanego
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, kurkuma
Szpinak zmiksowałam. Cebulę podsmażyłam na oliwie w dużym garnku; kiedy się zeszkliła dodałam czosnek i imbir, po chwili 1/2 łyżeczki kurkumy oraz zmiksowany szpinak. Doprawiłam solą i pieprzem. Po podgrzaniu się szpinaku dodałam jajka oraz garść startego parmezanu. Trzymałam na wolnym ogniu 3-4 minuty. Do szpinaku dorzuciłam ugotowany makaron; chwilę pozwoliłam mu dojść w sosie. Podałam ze startym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...