środa, 17 lipca 2013

Utylizacja ryżu. Śniadanie z nutą kokosową


Z poprzedniego dnia zostało mi trochę ryżu. Za mało by wykorzystać go do zrobienia kotletów (tak zwykle utylizuję ryż: dodaję soczewicę, cebulę i trochę przypraw i formuję kotleciki :)), więc postanowiłam tym razem wykorzystać go do czegoś innego. Do śniadania :)

Składniki:
  • ugotowany brązowy ryż, ilość dowolna
  • mleko kokosowe, w takiej ilości by przykrywało nieco ryż w garnku
  • płatki orkiszowe /owsiane /żytnie /jaglane
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 małe jabłko, obrane i starte na grubych oczkach
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • do podania: wiórki kokosowe, płatki kokosowe, orzechy (posiekane lub zmielone)
Do garnkach przełożyłam ryż, dolałam do niego mleko kokosowe w takiej ilości by sięgało nieco ponad ryż. Zagotowałam. Wyłączyłam gaz i dorzuciłam kilka łyżek płatków (użyłam orkiszowych, ale mogą być dowolne). Poczekałam aż płatki wchłoną nieco wodę, po czym dodałam pozostałe składniki. W miseczkach posypałam ryż z płatkami wiórkami kokosowym (albo płatkami - taką wersję wybrała starsza córeczka) i orzechami. Dla najmłodszej orzechy zostały zmielone w moździerzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...