wtorek, 9 lipca 2013

Prosta kolacja. Sałatka + domowy chleb


Nasza wczorajsza kolacja - sałatka z pomidorów, grillowanej cukini, czarnych oliwek i sera feta. Podana z domowym chlebem na zakwasie (na który przepis już wkrótce) oraz oliwą z pestek dyni. Pyszna!

Składniki (dla 4 osób):
  • 4 pomidory, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę (tym razem użyłam pomidorów typu lima)
  • 1 mała cukinia, usmażona na patelni grillowej (saute), pokrojona w plastry, które po usmażeniu przekroiłam na połówki
  • 100g sera feta
  • 2 łyżki czarnych oliwek, pokrojonych w krążki
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy, czosnek niedźwiedzi
  • do podania: chleb razowy na zakwasie, olej z pestek dyni
Wszystkie składniki sałatki umieściłam w misce, dodałam przyprawy oraz sok z cytryny i oliwę. Wymieszałam i podałam :)

Każdy dostaje u nas miseczkę z olejem, w którym macza sobie połamany na mniejsze części chleb. Uwielbiam taki sposób na zwyczajny chleb! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...