środa, 10 lipca 2013

Bób. Kolejna odsłona


Bób i ryż to całkiem smaczne połączenie. Prosta i szybka kolacja lub obiad. Do kompletu trochę koperku i ewentualnie nieco startego parmezanu. Dla wegan wystarczy skropić oliwą.

Składniki na 4-5 porcji:
  • 1 szkl ugotowanego brązowego ryżu (wcześniej go namaczam przez kilka godzin i gotuję w wodzie, w której się moczył)
  • 1 kg bobu, ugotowanego al dente (5-6 minut) i obranego
  • 2 łyżki oliwy
  • pęczek koperku
  • ewentualnie - starty parmezan
  • przyprawy: sól, pieprz zielony
Bób przygotowałam sobie poprzedniego wieczoru, kiedy dziewczynki już spały. Dzięki temu następnego dnia przygotowanie tego posiłku nie zajęło mi na prawdę wiele czasu.

Rano w garnku umieściłam ryż z wodą (2,5 razy więcej wody) i po południu go ugotowałam z odrobiną soli morskiej. Do gorącego ryżu dodałam zimny bób oraz oliwę i pieprz zielony. Można dodać starty parmezan (ale niekoniecznie). Podałam posypany koperkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...